In Utrecht schijnt de zon

1 jun, 2026

De eerste zonnige dagen van het jaar doen altijd iets met een stad. En zeker in Utrecht. De stad komt weer heerlijk tot leven. De terrasjes zitten vol, veel bewoners brengen uren door in de parken, en thuis in de tuin of op het bankje voor de deur wordt heerlijk van de zon genoten.

Die zonnige vrolijkheid heeft ook effect op de bezichtigingen. Waar mensen in de winter vooral naar de woning kijken, merken we dat de blik nu sneller en vaker gaat naar de tuin, het balkon of de plek waar straks de barbecue staat.

Buiten blijft bij

Dat is niet zo gek. Buitenruimte is de afgelopen jaren ook steeds belangrijker geworden. Uit onderzoek van onder andere de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) blijkt dat een tuin of balkon nog altijd hoog op het wensenlijstje van kopers staat. Zeker in een stad als Utrecht, waar de combinatie van stadse energie en buitenleven zo aantrekkelijk is.

Bij de woningen die wij op dit moment mogen verkopen letten wij, als makelaars, ook op het buiten zijn. We delen mooie foto’s hierover, zodat jij, als geïnteresseerde koper, jezelf al aan het einde van de dag ziet genieten van de avondzon in een tuin of op balkon. Of weet dat er  een stadstuin is of speelplek in een woonwijk voor de kinderen. Of plannen maakt voor een grote eettafel buiten, klaar voor een lange zomeravond met vrienden en familie.

Dat zijn de plekken waar herinneringen worden gemaakt.

Staat buiten op jouw wensenlijst?

Is de buitenruimte voor jou een belangrijke wens voor een nieuwe woonplek?
Zullen wij dan samen een kop koffie in de zon drinken om dit te bespreken?

Bel gerust voor een afspraak.